søndag den 4. september 2011

Fantastisk uge!!!

Køge Festuge - Tirsdag
Køge Festuge har altid været en koncert jeg ville spille. i 2008 stod jeg blandt publikum og så Nik & Jay spille mens jeg tænkte "damn jeg MÅ bare stå på den scene" især fordi det er i byen hvor jeg er fra. I 2009 fik jeg den drøm opfyldt og i år MÅTTE jeg bare spille der igen.

Jeg var egentlig ikke på programmet og det så heller ikke ud til at jeg ville komme det indtil få dage før festugen begyndte.
Jeg har virkelig nogle soldater bag mig. Nogle fans lavede en gruppe som hed noget i retning af "Vi vil have Khani til Køge Festuge og det resulterede i at folkene bag Køge Festuge valgte at opfylde dét ønske. Jeg ved stadig ikke hvem der lavede gruppen men hvis du læser dette vil jeg bare sige tusind tusind tak!

Jeg får at vide at jeg er booket til Køge Festuge og begynder med det samme at sætte showet sammen. Havde næsten lige spillet til FAIR Fælled Festival så vi var ret klar til endnu et show men jeg ville give min egen by lidt ekstra så jeg satte mig ned og arbejdede på små mellemstykker i sangene. Det har altid været en ekstrem vigtig ting for mig at have et godt show så jeg forsøger hvergang at gøre det større og større.

Imens vi øvede op til showet begyndte jeg at promovere det på facebook, twitter osv indtil det blev tirsdag. Vi mødtes hele crewet i Køge By og tog hen mod scenen hvor vi blev modtaget. Folkene derinde var ekstremt imødekommende og flinke mennesker. Der var rigtig rigtig god stemning. Mens vi kom ind, var Thomas Ring som vandt X-Factor på scenen. Jeg blev en lille smule nervøs for vi kunne se at der ikke var særlig mange mennesker og det var også en smule koldt så vi frygtede at vi ikke ville have så mange til koncerten. Jeg skulle i mellemtiden et smut forbi Radio Køge for at give mig første radiointerview nogensinde og jeg er glad for det blev i byen hvor alting startede.

Tilbage i backstage lokalet sidder vi nu. Alex (min manager) stresser helt vildt på grund af det lydkort vi medbragte ikke fungerede med det udstyr, Køge Festuge havde så der var risiko for at vi ikke kunne få musik. Jeg prøvede bare at fokusere på at få varmet op og gøre crewet klar til at gå på scenen. Det lykkedes heldigvis at få lyd og så var der 5 minutter til at vi skulle på.

Vi går op af trappen, bag scenen og står bag gardinet. Formanden for Køge Festuge spørger om hvor jeg er fra og jeg siger "Jeg er herfra!" og han bliver helt overrasket og siger "Nå så du er Køgedreng?" før han går ind for at præsentere os.Vi smugkigger lige på publikum og bliver totalt overrasket over hvor mange der var kommet. Der var ikke længere store huller blandt publikum på køge torv men mennesker der stod tæt sammen og ventede. Musikken starter og jeg er stadig ikke på scenen. Vores intro består af en dyb bass som kører i nogle sekunder og bygger en stemning. Der går ikke lang tid før jeg hører publikum råbe "Khani khani khani khani" - dét fik mig helt i den stemning jeg skulle og så hoppede jeg ind på scenen til en masse skrig og råben. Fuck hvor var det fedt. Kiggede ud over folket og var så klar. Der var venner, der var fans og der var familie. Min mor og mormor var der også. Koncerten gik fantastisk godt. Mine dansere gjorde det så godt, folk sang med og tog rigtig godt imod de nye sange jeg spillede. Vi sluttede festen af med "Når Solen Går Ned" før jeg takkede allesammen og gik af scenen. Selvom jeg slet ikke ville. Jeg var helt rørt. For jeg har spillet mange steder efterhånden men den kærlighed jeg følte på scenen var bare noget helt nyt. Jeg var hjemme


Omme bag scenen blev jeg mødt af folkene bag køge festuge som alle roste mig virkelig meget. De var blevet rigtig imponerede over showet og over hvor mange mennesker vi fik samlet. Der blev udvekslet kram og jeg fik en følelse af at jeg var en af deres, og de var stolte af deres dreng fra Køge. Og jeg synes bare at de mennesker skal have så meget credit for at få den her festuge som vi alle elsker, til at køre. Langsomt begyndte nogle af mine venner at komme ind til os bagved og det var alt jeg manglede den aften. Sluttede aftenen af med et interview med Køge TV, som i kan se her samt noget video fra koncerten: Youtube - Køge TV, Tirsdag . Indslaget om mig starter fra 8:15. Jeg var ærlig talt ked af at jeg ikke længere stod på scenen. Men jeg havde ikke sagt farvel til Køge Festuge for i år endnu.

Køge Festuge - Torsdag
Indtil tirsdag aften havde jeg planlagt at skulle ind og se en af mine helt store forbilleder her i DK; Burhan G. De planer blev lavet lidt om da jeg tirsdag aften blev kontaktet af ham hvor han spurgte mig om jeg ville med ham på scenen torsdag. Dét skulle der ikke tænkes så meget over før jeg sagde ja og jeg fandt mig selv bag scenen til Køge Festuge igen torsdag med burhan, hans assistent Alexander og min manager Alex. Burhan spørger mig hvad jeg har tænkt mig og synge og jeg fortæller ham at jeg har taget en usb med med et mix af omkvædet fra Isprinsesse som så går over i Når Solen Går Ned. Han fortæller mig at det kan desværre ikke lade sig gøre fordi lyset på scenen er synkroniseret til deres computer og at han havde forestillet sig at han ville spille Isprinsesse på klaveret og så skulle jeg synge over det. Jeg vil ærligt indrømme at det gjorde mig en smule nervøs fordi jeg havde meget svært ved at høre mig selv i Tirsdags så jeg var bange for ikke at kunne synge godt nok men så kom de med nogle in-ear monitors (headset til live brug) og så var jeg lettet og faktisk syntes jeg det var meget federe at synge sangen live med klaver. Burhan efterlader backstage lokalet fordi han skal til at gå på. Jeg vælger lige at blive hængende og samle tankerne for jeg var fandme nervøs og det hjalp.

Begyndte på mine opvarmningsøvelser og så gik jeg om bag gardinet og kiggede med da Burhan spillede og hold kæft hvor var det sejt. Det var hans band iøvrigt også. virkelig dygtige folk allesammen og jeg følte mig en smule beæret over at kunne være i det miljø. Burhan får kørt et klaver ind på scenen og jeg ved at det er ved at være tid.
Han starter med at synge noget Michael Jackson, han synger "vågner i natten" og noget Rasmus Seebach før han siger "Jeg har taget en gæst med her til aften" og så blev jeg igen nervøs fordi hvad hvis folk forventede Rasmus Seebach, Ankerstjerne, Medina, Nik & Jay eller nogle af de andre som ellers kigger forbi under hans koncerter. Men han begynder at spille på klaveret og jeg venter et par sekunder før jeg træder ind og wow.. wow.. køge torv var propfyldt og de allesammen skreg da jeg kom gående ind på scenen. Igen fik jeg en kæmpe følelse af at være hjemme og at det var mine folk der bød mig velkommen og det næste halvandet minut var bare ren drømmeudlevelse. Jeg lagde med det samme mærke til forskellen på lyden. For første gang kunne jeg høre hvad jeg selv sang pga de in-ear monitors jeg havde i øret så jeg nød virkelig bare at synge og jeg nød at høre så mange folk synge med. Jeg sluttede med at takke mange gange og gå af scenen, total svævende og høj. ligeså snart jeg kommer ned står gutterne fra Køge TV klar og jeg giver igen et lille hurtigt interview. Det kan i også se her, samt et lille interview med burhan og noget video fra selve koncerten. Det starter fra 5:48: Youtube - Køge TV, Torsdag Derefter sluttede jeg aftenen af med at se resten af Burhans show for igen at tage hjem total flyvende



TV3 Casting Fest
Lørdag aften havde vi ugens sidste show på programmet og det var til Tv3 Castings fest. Iblandt folk til festen var der deltager fra "for lækker til love" og "paradise hotel" Jeg skulle synge uden dansere, men havde dem stadig med for hyggens skyld og det skulle blive en grineren aften. Skulle bare spille kort i 10 minutter og give en smule underholdning. Startede showet med at præsentere mig selv og vil gerne indrømme at folk i starten var en smule reserverede men der gik ikke længere før folk slog sig løs, klappede med og bevægede sig ind på gulvet med mig og dansede. Efter showet var færdigt var der rigtig godt gang i festen og vi gik tilfredse tilbage til hvor vi sad og fortsatte aftenen og det endte med at blive en af de mest grineren aftenener jeg længe har haft. Mit crew er det fedeste!!


Alt i alt har denne uge været alt for fed. Tusind tak til Køge Festuge, Radio Køge, Køge TV, Burhan G, Folk til koncerterne, Tv3 Casting og ikke mindst mit smukke crew!


2 kommentarer: